Kampung Melayu Batu Caves

Pada tahun 1980, saya membuat keputusan membawa ibu tinggal di KL. Pastinya beliau suka mahu jadi orang KL. Tetapi dengan gaji yang tidak cukup lumayan, saya membuat keputusan tinggal di sebuah perkampungan melayu dekat Batu Caves. Rumah lot yang bina oleh tuan rumah dan sewanya cuma $70 sahaja. Masih mahal. Tolak gaji $295 masih berbaki 225. Habis tu...KWSP kena potong. Namun memang benar kata-kata ustaz, menjaga ibu Allah beri rezeki yang cukup.

Saya masih takut nak tinggal di Petaling Jaya, kerana saya tidak tahu di mana ada perkampungan Melayu. Saya melakukan perkara yang membazir. Tinggal di Batu Caves kerja di PJ. Kena naik bas dua kali. Satu bas mini ke KL dan naik bas ke Seksyen 16 PJ. Mujur masa KL tidaklah sesak seperti sekarang. Cuma kalau naik bas mini yang rendah, pastinya sakit tengkok dan pinggang. Demi ibu saya tetap tinggal di Batu Caves. Kebetulan saya ada seorang kakak sepupu yang tinggal di Kampung Laksamana. Jika ibu sakit demam ada keluarga boleh jengah.

Ulasan