Memasak Sebahagian Tugas Buat Ibu

Mak kerja menoreh getah, kadang balik jam 3 petang sebab nak selesaikan proses buat getah keping. Saya balik sekolah tolong masak. Nak kata pakar tidaklah. Tapi apabila dia balik kelaparan licin juga masakkan saya.
Kadang-kadang ada yang mengusik bila melintas rumah saya (rumah saya laluan utama) "waaa anak dara Mak Long kita masak apa ni...." mau tak kena jerit. Tapi tak adalah sampai bunyi suara anak dara.....😁
Itu antara bakat yang saya ada selain fotografi dan penulisan. Sebab itu masa tu antara kerjaya yang saya terlintas nak buat ialah; Jurufoto, Wartawan dan Tukang Masak
Sebenarnya semua itu saya dapat capai. Misalnya menulis semasa di UKM berpeluang mengasah bakat, semasa di rumah mengasah pisau. Yang saya tak terfikir terjadi ialah mengajar fotografi.
Satu saya nak cerita arwah mak pernah suruh pakai dua pakaian. Satu Kain Batik satu lagi Baju Merah. Saya tak sanggup pakai kain pelikat kecuali baju merah saya tunaikan janji dua tahun sebelum bonda meninggal dunia😥😥

Ulasan